top of page

יוצרים דרכים לצמיחה רגשית־חברתית באמצעות פיתוח ידע יישומי מההקשר הישראלי המקומי

יוצרים דרכים לצמיחה רגשית־חברתית באמצעות פיתוח ידע יישומי מההקשר הישראלי המקומי

צידה לדרך

שייכות

אוקטובר 2025

יום הלמידה בנושא שייכות פתח את סדרת "בישולי שדה" – מפגשי הלמידה של אורחא המתקיימים לאורך השנה, ומציעים מרחב מפגש, חשיבה ויצירה משותפת סביב סוגיות ליבה בעבודתנו.

שייכות היא צורך אנושי בסיסי והיא אחת מאבני היסוד של המיומנויות הרגשיות־חברתיות. היא משפיעה על אקלים, למידה ותחושת ערך ומתקיימת במרחבים האישיים, הבין־אישיים והמערכתיים שבהם אנחנו פועלים. יום הלמידה יציע מבט רב־שכבתי על מושג זה, ויחבר בין תיאוריה למעשה ובין חוויה אישית לשאלות חינוכיות וחברתיות רחבות.

יום למידה זה נועד להעשיר את הידע, הפרקטיקות והתפיסות שלנו באורחא, לקראת פרסום סקירת ספרות בנושא שייכות.

בישולי שדה

גילי לייבושור

דברים שלמדתי על שייכות

ד"ר הלה ברגר־כץ

שייכות בחינוך – מבט מהשטח

יובל נבו, תמי פרידמן בן שלום, שחר פיינשטיין גבריאל

השיחה, בהנחיית יובל נבו, עסקה בתפקידו של בית הספר כמרחב חברתי מעצב, וכזירה שבה נבנית או מתערערת תחושת השייכות של תלמידים, תלמידות, צוותים וקהילה. דרך שיח פתוח עם מנהל ומנהלת פורצי דרך, זוכי פרס רוטשילד לחינוך על קידום שוויון הזדמנויות, בחנו כיצד חזון פדגוגי־קהילתי יכול להפוך את בית הספר ממוסד הוראה למרחב של הכלה, השתייכות ומשמעות. הרצועה משלבת תובנות מהשטח עם הקשרים סוציולוגיים של שייכות, הכללה ומניעת הדרה, ומציעה השראה מעשית לבניית תרבות בית־ספרית מצמיחה.

כדאי להציץ על הדרך:

bottom of page